MARKETPLACES SPECIALIST (2023)

Aan het spectrum van digital marketing is in de afgelopen jaren het retail en marketplaces kanaal toegevoegd. Verkopen via marketplaces als Amazon en Bol zijn de lifeline van vele e-tailers. Daarnaast sluiten ook andere marktpartijen als Coolblue en supermarkten als Albert Heijn en Jumbo zich aan op dit kanaal aangezien de consument zich bevindt in de zogenaamde last touchpoint of sale. Voor de online marketing bestedingen betekent dit dat deze voor een steeds groter deel verplaatsen naar de “last touchpoint” of sale; adverteren op de plek waar de consument zich oriënteert en aankoopt.

Voor elke retailer geldt dat wanneer supplychain, pricing en distributie op orde zijn, de wereld aan hun voeten ligt. Elk land kent haar eigen marketplaces en retailmedia omgevingen, waardoor in korte tijd verovering van de de Nederlandse markt en Europese expansie mogelijk is.

Tijdens een pressure cooker van 8 dagen leren wij de kandidaten de systematiek en werking van e-commerce en de belangrijkste marketplace en retailspelers. Op deze wijze kunnen zij direct hun kennis toepassen bij de opdrachtgever. Naast marketplaces zorgen wij ook dat kandidaten volledig op de hoogte zijn van digital marketing kanalen als SEA, social en programmatic. Op deze wijze overzien zij het volledige spectrum qua campagne management.

Na de pressure cooker volgt een programma van +/- 6 maanden waarin kandidaten verder getraind worden in retailmedia, marketplaces en campagnemanagement.

PERSOONLIJKE ONTWIKKELING

Een talent uit laten groeien tot expert beperkt zich niet alleen tot het aanleren van digital marketing kennis. Daarom is persoonlijke ontwikkeling een belangrijk onderwerp tijdens het talentship. Zo ga je als talent tijdens de softskills colleges aan de slag met:

– De laatste trends, ontwikkelingen en vakkennis op het gebied van marketplaces en retailmedia;
– Een e-sales/marketing plan op te stellen en te implementeren;
– De resultaten van marketplaces te meten, analyseren en hierop bij te sturen;
– De tools en tactieken om zelf marketplaces in te richten en operationeel uit te voeren;
– Zich persoonlijk te ontwikkelen, presenteren en professionele communicatie;
– Hoe zij een opdracht binnen een organisatie kunnen oppakken en hun weg binnen een organisatie kunnen vinden.

 

OPLEIDINGSPROGRAMMA

COLLEGES
• 26 colleges met ingebouwde opdrachten
De deelnemers maken een digital marketing actieplan gericht op de eigen organisatie. Bij de ontwikkeling van dit plan krijgen ze begeleiding van hun coach.

E-LEARNING & ZELFSTUDIE
Online leeromgeving: Digital Marketing Academy
E–learning

PRAKTIJKSESSIES, PERSONAL COACHING, INTERVISIE & SOFT SKILLS
11 sessies
• In groepsverband werken aan een opdracht
• Softskills: persoonlijke ontwikkeling, communicatieve vaardigheden en business sense
• Coaching, intervisie & netwerken
Planbegeleiding via persoonlijk contact & online

VERVOLG

CLINICS & EVENTS
Een leuk en leerzaam onderdeel van het traineeship is het bijwonen van een event en clinics.

EXAMENS & DIPLOMA
• Post-HBO diploma Digital Marketing Specialist + registervermelding

CERTIFICATEN
Digital Marketing Academy Certificaat
• Amazon web services certificate
• Amazon Ads
• Bol.com ads
• Analytics Individual Qualifications
• Google Ads Measurement

 

MEER INFORMATIE OVER

Klik hier voor het aanmeldformulier

Wil je meer weten over het traineeship en de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Robert Smit, recruiter via 06-50550870 of via robert.smit@digiship.nl.

nl_NLDutch