Digiship en Beeckestijn Business School lanceren event reeks

De grote vraag naar (digital) marketingspecialisten zorgt voor een hoge mate van interesse bij starters en net afgestudeerden. Een mooie carrière ligt in het verschiet, maar vaak staan deze young professionals voor een lastige keuze. In welke rol wil ik aan de slag; generalist of specialist? En hoe zorgen ze dat hun digitale kennis en vaardigheden hier voldoende op aansluiten. Digiship en Beeckestijn Business School lanceren daarom de Marketing Start Events met als thema “Mijn eerste baan als online marketeer”.

Mix van webinars en live events
De Marketing Start Events worden gevormd door een reeks van webinars en live events in april, mei en augustus. In deze sessies wordt ook meer duiding gegeven aan de diversiteit aan functies en bedrijven binnen het marketing werkveld. Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School en partner van Digiship: “Wij helpen jongeren graag aan een startpunt door ze vanuit onze vakdocenten meer inzicht te geven in het digital landschap. Zo kunnen zij op een makkelijke manier kennis maken met het marketing vak en goed bepalen wat de eerste stap in hun carrière zou moeten zijn.”

“Mijn eerste baan als online marketeer”
De events richten zich op starters en net afgestudeerden. De events zullen actief onder de aandacht worden gebracht van zowel studenten als docenten van hogescholen en universiteiten. Robert Smit, talentpartner Digiship: “Het marketing vak heeft zich enorm ontwikkeld door de toevoeging van online, echter we zien nog steeds een gat tussen de theorie van opleidingen en de daadwerkelijke toepasbaarheid binnen het bedrijfsleven. Tijdens de events wordt hier uitgebreid bij stilgestaan door sprekers en presentaties.”

Webinars en live events
Welke functies zijn er beschikbaar binnen de digital marketing en welke specifieke skills zijn hiervoor nodig? “Dit is een van de kernvragen die we beantwoorden tijdens de events” , aldus Steven Pieneman, partner van Digiship. We gaan dieper in op werkzaamheden, functieprofielen, maar staan ook uitgebreid stil bij het toekomstperspectief, promotiemogelijkheden en salaris.

De Events vinden plaats op de volgende data en tijden:
Webinar 15 april 2022, 10.00-11.00: https://www.eventbrite.nl/e/304785951987
Webinar 4 mei 2022, 10.00-11.00: https://www.eventbrite.nl/e/306314333417

Alle events zijn gratis bij te wonen. Aanmelden voor de events kan via de bovenstaande links.
Op 20 mei vindt het live event plaats bij de Beeckestijn Business School in Leusden. De inschrijving voor dit event komt binnenkort online.

Programma en kennistoetsing
Tijdens de events zullen presentaties gegeven worden door meerdere marketing managers, digital marketing specialisten en junior digital marketing talenten die al 1 tot 3 jaar aan de slag zijn. Alle deelnemers aan het event kunnen hun huidige digital marketing kennis testen door het doorlopen van een toets via het Sqillzer platform. “Het Sqillzer platform voorziet in toetsing van digital marketing kennis voor zowel junioren, mediors en seniors”. “ Zo wordt meteen praktijkkennis getoetst en krijgen deelnemers direct inzicht in hun digital marketing kennis,” aldus Robert Smit.

Startfunctie in de digital marketing
Vorig jaar gingen Beeckestijn Business School, Mediaflex en inhousing.agency van start met Digiship. Een groot aantal jonge talentvolle digital marketing specialisten is inmiddels van start via dit post-HBO traineeship. “Wij hebben hierdoor direct inzicht in de wensen van opdrachtgevers en kunnen het lesprogramma dusdanig specifiek inrichten dat het tegemoet komt aan zowel de wensen van marketingorganisaties als kandidaten,” aldus Hans Molenaar.

en_GBEnglish