Marketplaces specialist 6 mnd

MARKETPLACES SPECIALIST

Aan het spectrum van digital marketing is in de afgelopen jaren het retail en marketplaces kanaal toegevoegd. Verkopen via marketplaces als Amazon en Bol zijn de lifeline van vele e-tailers. Daarnaast roeren ook andere marktpartijen als Coolblue en supermarkten als Albert Heijn en Jumbo zich op dit kanaal aangezien de consument zich bevindt in de zogenaamde last touchppoint of sale. Voor de online marketing bestedingen betekent dit dat deze voor een steeds groter deel verplaatsen naar de “last touchpoint” of sale; adverteren op de plek waar de consument zich orienteert.
For every retailer, when the supply chain, pricing and distribution are in order, the world is at their feet. Each country has its own specific marketplaces and retail media environments, making it possible to conquer the Dutch market and create European expansion in a short time.

Tijdens een pressure cooker van 8 dagen leren wij de kandidaten de systematiek en werking van e-commerce en de belangrijkste marketplace spelers. Op deze wijze kunnen zij direct hun kennis toepassen bij de opdrachtgever. Naast marketplaces zorgen wij ook dat kandidaten volledig op de hoogte zijn van digital marketing kanalen als SEA, social en programmatic. Op deze wijze overzien zij het volledige spectrum qua campagne management.

TRAINEES RECEIVE TRAINING ON
– De laatste trends, ontwikkelingen en vakkennis op het gebied van marketplaces en retailmedia
– Een e-sales/marketing plan op te stellen en te implementeren
– De resultaten van marketplaces te meten, analyseren en hierop bij te sturen
– De tooling en tactieken om zelf marketplaces in te richten en operationeel uit te voeren
- Personal development;
- How they can take up an assignment within an organization and find their way within an organization.

HET TRAINEESHIP

Het Marketplaces traineeship is een van de meest specifieke traineeships van Digiship. Naast specifieke aandacht voor retail media en nationale en internationale marketplaces, worden kandidaten in de breedte opgeleid over social, search en programmatic advertising. Een campagne manager met verstand van supplychain, pricing en distributie, waardoor zij een waardevolle rol vervullen in meerdere lagen van de organisatie.

Het programma bestaat uit: klassikale colleges, e-learning en persoonlijke ontwikkeling tijdens de softskills colleges, coaching & praktijksessies. De talenten hebben om de week één dag college. Het traineeship start met een pressure cooker van 8 dagen waardoor in een kort tijdsbestek snel up to speed wordt gebracht en daarmee snel inzetbaar.

All Digiship traineeships start multiple times per year and last approximately 6 months. All training courses are provided by one of the best marketing training institutions in the Netherlands: the Beeckestijn Business School located in Leusden.

PERSOONLIJKE ONTWIKKELING

Een trainee uit laten groeien tot specialist beperkt zich niet alleen tot het aanleren van marketplaces en digital retailomgevingen. Naast digital sales leren wij kandidaten ook hoe zij campagnes opzetten via search, social en programmatic. Daarnaast is persoonlijke ontwikkeling een belangrijk onderwerp tijdens het traineeship. In 11 sessies gaan ze aan de slag met:

- Working out assignments in a group context
– Coaching, intervision & networking during which challenges can be discussed.
- Plan guidance via personal contact & online
- Soft skills: personal development, communication skills & business sense

OPLEIDINGS- PROGRAMMA

LECTURES
• 26 lectures with built-in assignments
De deelnemers maken een digital marketing en salesplan gericht op de eigen organisatie. Bij de ontwikkeling van dit plan krijgen ze begeleiding van hun coach.

E-LEARNING & SELF STUDY
E-learning environment: Digital Marketing Academy
E–learning

PRACTICAL SESSIONS, PERSONAL COACHING, INTERVISION & SOFT SKILLS
11 sessions
• Group assignments
• Soft skills: personal development, communication skills and business sense
• Coaching, intervision & networking
• Plan guidance through personal contact & online coaching

IN ADDITION

CLINICS & EVENTS
Attending digital marketing events and clinics is a fun and educational part of the traineeship.

EXAMS & DIPLOMA
• Post-Bachelor diploma Digital Marketing Specialist + register entry

Digital Marketing Academy Certification
• Amazon web services certificate

4 Google certifcations
• Analytics Individual Qualifications
• Google Ads Measurement
• Search Advertising
• Display Advertising

If you complete your training program with a 7 or higher, you will be awarded the title Certified Digital Marketing Professional in addition to your diploma and you can use the abbreviation CDMP (e.g. on LinkedIn).

MEER INFORMATIE

Click here to apply

Would you like to know more about the traineeship and the application procedure? Please contact Robert Smit, recruiter via 06-50550870 or via robert.smit@digiship.nl.

MORE INFORMATION?

Neem vrijblijvend contact op met over het Digiship via het contactformulier of bel met Martijn van de Mortel (06-50459131). Wij leggen u graag uit hoe wij u verder kunnen helpen met het verder versterken van uw digitale marketing team.

en_GBEnglish